۰۹۱۲۶۶۳۲۱۴۱

تجاوز به عنف در کرج

11تجاوز به عنف در کرج

تجاوز به عنف در کرج

موضوع تجاوز مسئله‌ای می‌باشد که در خیلی از کشورهای جهان به آن به عنوان یک معضل نگاه می‌کنند. در ابتدا اگر بخواهیم تجاوز به عنف را تعریف کنیم بدین گونه تعریف می‌کنیم که اگر مرد و زنی با هم در ارتباط باشند و مرد بدون رضایت زن با او رابطه جنسی برقرار کند، زنای عنف به آن گفته می‌شود.

بر طبق ماده 224 در قانون مجازات اسلامی تصویب شده است که اگر فردی به عنف تجاوز کند حکمش اعدام خواهد بود. در این راستا ما می‌خواهیم تجاوز به عنف در کرج را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی تجاوز به عنف در کرج  و موارد مربوط به آن

اگر در کرج مواردی مثل انجام رابطه جنسی در حالت بیهوشی باشد و یا فرد در خواب باشد و اصلاً کنترلی بر روی خودش نداشته باشد جز موارد تجاوز به عنف طبقهبندی می‌شود به طوری که در هر یک از این حالت‌ها مرد اختر را اغفال نموده به طوری که درصدد تجاوز به او نیز می‌باشد.

در همه کشورها تجاوز به عنف جز جرائم غیر قابل بخشش طبقه بندی می‌شود همچنین در قوانین مجازات اسلامی همان طور که مطرح کردیم حکم تجاوز به عنف نیز اعدام است با این حال اگر یک وکیل کارکشته پرونده تجاوز به عنف را بر عهده بگیرد  می‌تواند تخفیفی در مجازات فرد ایجاد کند و حتی تصمیم قاضی پرونده را در صدد پرونده تجاوز به عنف تغییر دهید.

بررسی ماده 224 قانون مجازات اسلامی در راستای تجاوز به عنف در استان البرز

در این قانون بدین  گونه مطرح می‌شود که اگر زنا با محارم نسبی انجام شود حکمش اعدام است و به آن اعدام زانی نیز می گویند. در بخش برد اگر یک مردی که دینش اسلام نباشد با زن مسلمان زنا کند این کار نیز حکمش اعدام خواهد بود.

در این موارد تبصره‌هایی نیز مطرح می‌شود، مثلاً اگر کسی با یک زن که رضایت رابطه جنسی با طرف ندارد، او را بی‌هوش کند و با او رابطه جنسی داشته باشد این مورد همان زنای به عنف نیز خواهد بود که در قسمت قبل نیز در این مقاله ما این مورد را مطرح ساختیم.

ولی همان طور که مطرح کردیم زنای به عنف در تمامی کشورها جرم محسوب می‌شود مثلاً در کشورهای اروپایی مثل فرانسه و یا آلمان اگر فردی این کار را انجام دهد مجازات سختی در پی خواهد داشت.

اگر تجاوز به عنف به یک دختر باکره انجام شود چه حکمی دارد؟

اگر در تجاوز به عنف در کرج، فردی که بر او تجاوز صورت گرفته دختر باکره باشد، فرد متجاوز باید تمامی کارهایی که انجام داده را بپذیرد و مبلغی به عنوان مهرالمثل را به دختر بدهد، در صورتی که دختر باکره نباشد نیز باید همین امر پرداخت گردد.

بررسی جرم فرد به عنوان تجاوز به عنف در استان البرز

مسئله تجاوز به عنف در استان البرز به یک مسئله مهم در چند سال گذشته تبدیل گشته است. اگر فردی در شهر کرج تجاوز به عنف را مرتکب می‌شود، بیشتر شرایطی وجود دارد که باعث می‌شود او این کارها را انجام دهد.

با توجه به شرایط سخت زندگی، بیشتر افراد مجردی که  توانایی تشکیل خانواده را به علت وضعیت اقتصادی ندارند یا اینکه اعتماد به نفس و یا عزت نفس ندارند، باعث ایجاد چنین جرائمی می شوند و در برخی مواقع مسئله عکس هم وجود دارد که مثلاً فردی که متأهل هست هم مرتکب تجاوز به عنف می‌شود که این افراد بیشتر دارای بیماری‌های روانی هستند که این بیماری‌ها باعث می‌شوند که چنین فردی این جرائم را مرتکب شود.

تجاوز به عنف
تجاوز به عنف

اثبات جرم تجاوز به عنف  در استان البرز چگونه انجام می‌شود

چندین روش برای اثبات جرم تجاوز به عنف در استان البرز وجود دارد که ما در زیر آنها را بیان می‌کنیم:

در ابتدا اگر فرد متجاوز به تعداد چهار بار به جرمش اقرار کند قاضی آنها را می‌پذیرد. دربرخی موارد نیز علم قاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد که مثلاً فردی که  که مورد تجاوز قرار گرفته ادعاهایش را پیش قاضی مطرح می‌کند و قاضی با توجه به شواهدی که وجود دارد می‌تواند قبول کند که به فرد مورد نظر تجاوز صورت گرفته است

یکی دیگر از مواردی که باعث اثبات جرم تجاوز به عنف می‌شود وجود 4 شاهد عادل می‌باشد، به طوری که این 4 شاهد باید عمل زنان را دیده باشند باز اگر شاهدی در این خصوص وجود نداشته باشد علم قاضی در این جا مد نظر خواهد بود.

مجازات تجاوز به عنف در شهر کرج چه حکمی دارد؟

در صورتی که دو فرد مجرد با هم رابطه جنسی داشته باشند مجازات آنها 100 ضربه شلاق خواهد بود. اگر مرد و زنی که متأهل باشند و با هم رابطه جنسی داشته باشند مجازات ماده 225 قانون مجازات اسلامی شامل آنها خواهد شد.  در مواردی نیز حکم قاضی اعدام خواهد بود

 ویژگی‌های وکیل تجاوز به عنف در کرج

اگر در کرج هستید، و گرفتار پروند تجاوز به عنف می‌باشید باید وکیلی را انتخاب کنید که چند ویژگی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که وکیل باید داشته باشد تجربه حل پرونده‌های مختلف تجاوز به عنف می‌باشد که او در گذشته با آنها سروکار داشته است. همچنین وکیل فن بیان خوبی باید داشته باشد چون پرونده تجاوز بسیار مهم است اگر وکیل بتواند با فن بیان خوب در دادگاه صحبت کند ممکن است تخفیف‌هایی را برای فرد از طرف قاضی بگیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما تجاوز به عنف در کرج  را بررسی کردیم و جزییاتش را نیزمورد بررسی قرار دادیم مهم‌ترین نکته در زمینه تجاوز به عنف در کرج انتخاب وکیل می‌باشد و وکیل مورد نظر نیز باید تجربه بالایی داشته باشد.

در زمینه تجاوز به عنف در کرج به مشاوره حقوقی نیاز دارید؟

تماس بگیرید: 09126632141

نظر دهید

آخرین مطالب

11
وکیل |  وکیل پایه یک دادگستری کرج
1402-09-16
11وکیل تغییر سن در کرج
وکیل تغییر سن در کرج
1401-04-01
11وکیل خیانت در امانت در کرج  
وکیل خیانت در امانت در کرج  
1401-03-29
11وکیل جعل و استفاده از سند مجعول در کرج
وکیل جعل و استفاده از سند مجعول در کرج
1401-03-29
11تهدید به پخش اسکرین شات در کرج
تهدید به پخش اسکرین شات در کرج
1401-03-28
11افشای اسرار خصوصی در کرج
افشای اسرار خصوصی در کرج
1401-03-26
11کلاهبرداری اینترنتی در کرج
کلاهبرداری اینترنتی در کرج
1401-03-23
11رابطه نامشروع در کرج
رابطه نامشروع در کرج
1401-03-22
11سرقت تعزیری در کرج
سرقت تعزیری در کرج
1401-03-16
11شرب خمر در کرج
شرب خمر در کرج
1401-03-15
11قمار بازی اینترنتی در کرج
قمار بازی اینترنتی در کرج
1401-03-14
11مطالبه مهریه در کرج
مطالبه مهریه در کرج
1401-03-11
11حمل مواد مخدر در کرج
حمل مواد مخدر در کرج
1401-03-02
11تفاوت نظام تفتیشی و‌ اتهامی در حقوق ایران
تفاوت نظام تفتیشی و‌ اتهامی در حقوق ایران
1401-02-17
11تفاوت بین سرقت‌های تعزیری و حدی
تفاوت بین سرقت‌های تعزیری و حدی
1401-02-11
11اتانازی (مرگ خود خواسته) در سیستم‌های حقوقی متفاوت
اتانازی (مرگ خود خواسته) در سیستم‌های حقوقی متفاوت
1401-02-10
11شرایط تحقق جرم افترا و مجازات آن
شرایط تحقق جرم افترا و مجازات آن
1401-02-10
11قتل عمد و شرایط تحقق آن
قتل عمد و شرایط تحقق آن
1401-02-07
11شرایط اثبات تجاوز به عنف در ایران
شرایط اثبات تجاوز به عنف در ایران
1401-01-31
11قتل شبه عمد چیست؟
قتل شبه عمد چیست؟
1401-01-30

برچسب‌ها

اثبات تجاوز به عنف اثبات جرم تجاوز اسکرین شات اشکان حیدری اشکان حیدری وکیل پایه یک دادگستری اشکان حیدری وکیل پایه یک دادگستری وکارشناس ارشد حقوق عمومی تجاوز تجاوز به عنف تجاوز به عنف درکرج تجاوز به عنف کرج تغییر سن تهدید به بخش اسکرین شات جرائم رایانه ای جرائم رایانه ای در کرج جرائم رایانه ای درکرج جرم تجاوز به عنف جرم پخش اسکرین شات جعل اسناد و جعل امضا جعل سند و استفاده از سند مجعول خیانت در امانت رابطه نامشروع در ملأ عام رابطه نامشروع در استان البرز سرقت تعزیری درکرج قتل عمد مجازات انتشار اسکرین شات مجازات خیانت در امانت مجازات سرقت تعزیری وکیل وکیل افشای اسرار خصوصی وکیل تجاوز به عنف در کرج وکیل تغییر سن وکیل تغییر سن اشکان حیدری وکیل تغییر سن درکرج وکیل تغییر سن کرج وکیل جعل سند وکیل جعل سند در کرج وکیل جعل سند درکرج وکیل جعل سند کرج وکیل خیانت در امانت وکیل خیانت در امانت درکرج وکیل خیانت در امانت کرج وکیل رابطه نامشروع کرج وکیل پایه یک دادگستری کرج وکیل پرونده جعل سند وکیل کلاهبرداری اینترنتی در کرج